KNR Bionik

Projekty

Twitch Go

Platforma esportowa


Fragment planszy z robotem, piłką i wirnikiem (przeszkodą)

Motywacja

Przez ostatnie kilkanaście miesięcy działalność naszego Koła była ograniczona z powodu panującej na świecie sytuacji i wprowadzonych obostrzeń. Koło Naukowe Robotyki Bionik nie zaprzestało jednak działań. Na początku 2021 roku padł pomysł na nowy projekt – TwitchGo. Za cel postawiliśmy sobie stworzenie projektu, którego efekty będzie można podziwiać ze swojego domu (zdalnie) i takiego, który zachęci kolejne osoby do wstąpienia w szeregi naszego Koła.

Opis funkcjonalności

Celem projektu jest utworzenie uniwersalnej platformy, która pozwali osobom oglądającym na platformie Twitch sterowanie robotami w naszym laboratorium na Wydziale EiTI. Gracze dołączają do transmisji na platformie Twitch i wybierają jedną z dwóch drużyn. W pierwszej wersji projektu roboty będą grać w piłkę nożną (mechanizm gry podobny do Rocket League). Gracze decydują na czacie, jaki ruch ma wykonać robot, następnie odbywa się głosowanie i robot wykonuje stosowną akcję. Na planszy do gry są również utrudnienia w postaci ruchomych przeszkód, wilczych dołów i nierówności terenu.

Opis konstrukcji

W pierwszej edycji sterujemy robotami LEGO Mindstorms EV3 z napędem gąsienicowym. Rozgrywka odbywa się na zmodyfikowanej planszy dla robotów Mini Ryś. Dzięki zakupionej przez koło drukarce 3D mogliśmy dodać specjalnie zaprojektowane, wypukłe płytki mające utrudnić rozgrywkę. Wykonaliśmy również bramki i ruchome przeszkody LEGO w narożnikach – wirniki oraz odbojniki.

Opis oprogramowania

Główne składowe systemu to API dla protokołu MQTT, GUI z wynikami głosowania i stanem punktów oraz program pobierający i odpowiednio przetwarzający dane z czatu Twitch’a. Całość została zaimplementowana w języku Python.

Interfejs graficzny naszej platformy esportowej

Stopień zaawansowania prac

Ukończenie pierwszej wersji projektu i jej prezentacja planowana jest na 9 i 10 października 2021 (podczas Targów KONIK na Stadionie Syrenki w Warszawie).

Potencjał rozwojowy

Projekt cechuje się wysokim potencjałem na dalszy rozwój. Platforma, którą tworzymy, jest uniwersalna i podatna na rekonfigurację. Stworzone przez nas oprogramowanie nie ogranicza nas jedynie do robotów LEGO. Możemy konstruować nowe roboty i wymyślać coraz atrakcyjniejsze środowiska rozgrywki. Planowane są kolejne edycje projektu – każdy znajdzie coś dla siebie. Projekt jest nastawiony na nowych członków więc pracy (programistycznej, jak i mechaniczno-elektronicznej) na pewno nie zabraknie.


Link do naszego kanału na platformie Twitch

Filmy

Autorzy

Hubert Kowalski
Daniel Giełdowski
Maciej Radzimirski
Marcin Skrzypkowski
Jan Kaniuka
Wojciech Gierulski
Настя Рашевская